Project omschrijving

Montessori College Twente

Het Montessori College Twente staat aan de vooravond van de vernieuwing van haar missie en visie en daaronder gelegen strategische doelstellingen voor de komende vijf tot tien jaar.

De school heeft een uitstekend pedagogisch klimaat en de tevredenheid is goed bij leerlingen, ouders en leerkrachten.

Als Montessori-school onderscheidt het Montessori College Twente zich al van de andere middelbare scholen in Hengelo en omgeving. Echter, er is meer dat deze school bijzonder en goed maakt en dat kan veel meer uitgedragen worden.

Montessori college Twente

Het Montessori College Twente staat aan de vooravond van de vernieuwing van haar missie en visie en daaronder gelegen strategische doelstellingen voor de komende vijf tot tien jaar.

De school heeft een uitstekend pedagogisch klimaat en de tevredenheid is goed bij leerlingen, ouders en leerkrachten.

Als Montessori-school onderscheidt het Montessori College Twente zich al van de andere middelbare scholen in Hengelo en omgeving. Echter, er is meer dat deze school bijzonder en goed maakt en dat kan veel meer uitgedragen worden.

Montessori college Twente

Het Montessori College Twente staat aan de vooravond van de vernieuwing van haar missie en visie en daaronder gelegen strategische doelstellingen voor de komende vijf tot tien jaar.

De school heeft een uitstekend pedagogisch klimaat en de tevredenheid is goed bij leerlingen, ouders en leerkrachten.

Als Montessori-school onderscheidt het Montessori College Twente zich al van de andere middelbare scholen in Hengelo en omgeving. Echter, er is meer dat deze school bijzonder en goed maakt en dat kan veel meer uitgedragen worden.

Sterke eigen identiteit

De eigen identiteit wordt sterker neergezet. Wie zijn we? Wie willen we zijn? Hoe doen we dat? Hoe vertellen we dat? Jobra is gevraagd om deze belangrijke vragen te helpen beantwoorden in een traject dat is opgezet om de betekenis – het hart en de ziel van de organisatie – te vinden en van daaruit vernieuwing in gang te zetten.

Sterke eigen identiteit

De eigen identiteit wordt sterker neergezet. Wie zijn we? Wie willen we zijn? Hoe doen we dat? Hoe vertellen we dat? Jobra is gevraagd om deze belangrijke vragen te helpen beantwoorden in een traject dat is opgezet om de betekenis – het hart en de ziel van de organisatie – te vinden en van daaruit vernieuwing in gang te zetten.

Sterke eigen identiteit

De eigen identiteit wordt sterker neergezet. Wie zijn we? Wie willen we zijn? Hoe doen we dat? Hoe vertellen we dat? Jobra is gevraagd om deze belangrijke vragen te helpen beantwoorden in een traject dat is opgezet om de betekenis – het hart en de ziel van de organisatie – te vinden en van daaruit vernieuwing in gang te zetten.

Aan de slag

Het vernieuwingstraject bestaat uit verschillende workshops waarbij het team maar ook leerlingen en ouders aan de slag gaan met het ontdekken, bepalen en uitdragen van de nieuwe identiteit.

In Wouldn’t it be great if…© sessies zijn teamleden en ouders aan de slag gegaan met verschillende thema’s zoals het Montessori-principe, verbinding met de omgeving en communicatie. De deelnemers hebben input gegeven over hoe het nu gaat, wat er beter kan en wat de droom is. Met deze input heeft Jobra een inspirerend document samengesteld in tekst en beeld met concrete aandachts- en verbeterpunten naar de toekomst.

Met een groep van ongeveer 30 leerlingen is Jobra aan de slag gegaan met de workshop Reclame maken voor jezelf©. Tijdens deze workshop worden leerlingen uitgedaagd om hun eigen reclameposter voor het Montessori College Twente te maken. Waarmee overtuig je huidige achtstegroepers om te kiezen voor het Montessori College Twente? Dat kunnen leerlingen zelf het beste zeggen; zij zijn de ervaringsdeskundigen. Een briefing aan de vormgevers van Jobra heeft geleid tot een serie prachtige posters die tijdens de open dag meteen ingezet zijn.

Resultaat ↓

Aan de slag

Het vernieuwingstraject bestaat uit verschillende workshops waarbij het team maar ook leerlingen en ouders aan de slag gaan met het ontdekken, bepalen en uitdragen van de nieuwe identiteit.

In Wouldn’t it be great if…© sessies zijn teamleden en ouders aan de slag gegaan met verschillende thema’s zoals het Montessori-principe, verbinding met de omgeving en communicatie. De deelnemers hebben input gegeven over hoe het nu gaat, wat er beter kan en wat de droom is. Met deze input heeft Jobra een inspirerend document samengesteld in tekst en beeld met concrete aandachts- en verbeterpunten naar de toekomst.

Met een groep van ongeveer 30 leerlingen is Jobra aan de slag gegaan met de workshop Reclame maken voor jezelf©. Tijdens deze workshop worden leerlingen uitgedaagd om hun eigen reclameposter voor het Montessori College Twente te maken. Waarmee overtuig je huidige achtstegroepers om te kiezen voor het Montessori College Twente? Dat kunnen leerlingen zelf het beste zeggen; zij zijn de ervaringsdeskundigen. Een briefing aan de vormgevers van Jobra heeft geleid tot een serie prachtige posters die tijdens de open dag meteen ingezet zijn.

Resultaat ↓

Aan de slag

Het vernieuwingstraject bestaat uit verschillende workshops waarbij het team maar ook leerlingen en ouders aan de slag gaan met het ontdekken, bepalen en uitdragen van de nieuwe identiteit.

In Wouldn’t it be great if…© sessies zijn teamleden en ouders aan de slag gegaan met verschillende thema’s zoals het Montessori-principe, verbinding met de omgeving en communicatie. De deelnemers hebben input gegeven over hoe het nu gaat, wat er beter kan en wat de droom is. Met deze input heeft Jobra een inspirerend document samengesteld in tekst en beeld met concrete aandachts- en verbeterpunten naar de toekomst.

Met een groep van ongeveer 30 leerlingen is Jobra aan de slag gegaan met de workshop Reclame maken voor jezelf©. Tijdens deze workshop worden leerlingen uitgedaagd om hun eigen reclameposter voor het Montessori College Twente te maken. Waarmee overtuig je huidige achtstegroepers om te kiezen voor het Montessori College Twente? Dat kunnen leerlingen zelf het beste zeggen; zij zijn de ervaringsdeskundigen. Een briefing aan de vormgevers van Jobra heeft geleid tot een serie prachtige posters die tijdens de open dag meteen ingezet zijn.

Resultaat ↓

Les voor het leven

Wij geven jongeren mee wat hen verder helpt in het leven

Les voor het leven

Wij geven jongeren mee wat hen verder helpt in het leven

Les voor het leven

Wij geven jongeren mee wat hen verder helpt in het leven

Les voor het leven

De kernwaarden van de school – ambitieus, betrokken, creatief, dynamisch en eigenwijs – vormen het fundament onder het Montessori College Twente en samen met de uitkomsten van de workshops Wouldn’t it be great if…© en Reclame maken voor jezelf© leidden ze tot de payoff (motto) van de school.

Juist in de jaren dat ze naar het vervolgonderwijs gaan, zijn jongeren zich sterk aan het ontwikkelen. Een groot deel van die tijd brengen ze door in de schoolomgeving en dus zijn de mensen die daar werken belangrijk en bepalend voor die fase van het leven, en vaak ook nog daarna. Als school en dus als team, kan je van grote betekenis zijn voor je leerlingen en het Montessori College Twente kan dit besef meenemen in de vernieuwing van het onderwijsklimaat op school. De payoff voor het Montessori College Twente is dan ook: ‘Les voor het leven’ .

Les voor het leven

De kernwaarden van de school – ambitieus, betrokken, creatief, dynamisch en eigenwijs – vormen het fundament onder het Montessori College Twente en samen met de uitkomsten van de workshops Wouldn’t it be great if…© en Reclame maken voor jezelf© leidden ze tot de payoff (motto) van de school.

Juist in de jaren dat ze naar het vervolgonderwijs gaan, zijn jongeren zich sterk aan het ontwikkelen. Een groot deel van die tijd brengen ze door in de schoolomgeving en dus zijn de mensen die daar werken belangrijk en bepalend voor die fase van het leven, en vaak ook nog daarna. Als school en dus als team, kan je van grote betekenis zijn voor je leerlingen en het Montessori College Twente kan dit besef meenemen in de vernieuwing van het onderwijsklimaat op school. De payoff voor het Montessori College Twente is dan ook: ‘Les voor het leven’ .

Les voor het leven

De kernwaarden van de school – ambitieus, betrokken, creatief, dynamisch en eigenwijs – vormen het fundament onder het Montessori College Twente en samen met de uitkomsten van de workshops Wouldn’t it be great if…© en Reclame maken voor jezelf© leidden ze tot de payoff (motto) van de school.

Juist in de jaren dat ze naar het vervolgonderwijs gaan, zijn jongeren zich sterk aan het ontwikkelen. Een groot deel van die tijd brengen ze door in de schoolomgeving en dus zijn de mensen die daar werken belangrijk en bepalend voor die fase van het leven, en vaak ook nog daarna. Als school en dus als team, kan je van grote betekenis zijn voor je leerlingen en het Montessori College Twente kan dit besef meenemen in de vernieuwing van het onderwijsklimaat op school. De payoff voor het Montessori College Twente is dan ook: ‘Les voor het leven’ .

Vernieuwing van de positionering

Jobra is, in navolging van de uitkomsten van de verschillende workshops, aan de slag gegaan met de uitrol van de nieuwe positionering van het Montessori College Twente. Zo heeft het beeldmateriaal een update gehad middels nieuwe fotografie, is de informatiebrochure volledig vernieuwd en zijn er banners ontworpen. Verder heeft ook de ‘promotiekleding’ een verandering ondergaan: hier is de nieuwe payoff “Les voor het leven” in verwerkt. Al deze producten zijn meteen in gebruik genomen tijdens de eerstvolgende open dag.

Vernieuwing van de positionering

Jobra is, in navolging van de uitkomsten van de verschillende workshops, aan de slag gegaan met de uitrol van de nieuwe positionering van het Montessori College Twente. Zo heeft het beeldmateriaal een update gehad middels nieuwe fotografie, is de informatiebrochure volledig vernieuwd en zijn er banners ontworpen. Verder heeft ook de ‘promotiekleding’ een verandering ondergaan: hier is de nieuwe payoff “Les voor het leven” in verwerkt. Al deze producten zijn meteen in gebruik genomen tijdens de eerstvolgende open dag.

Vernieuwing van de positionering

Jobra is, in navolging van de uitkomsten van de verschillende workshops, aan de slag gegaan met de uitrol van de nieuwe positionering van het Montessori College Twente. Zo heeft het beeldmateriaal een update gehad middels nieuwe fotografie, is de informatiebrochure volledig vernieuwd en zijn er banners ontworpen. Verder heeft ook de ‘promotiekleding’ een verandering ondergaan: hier is de nieuwe payoff “Les voor het leven” in verwerkt. Al deze producten zijn meteen in gebruik genomen tijdens de eerstvolgende open dag.

Betekenis zichtbaar maken

Aansluitend heeft Jobra gekeken hoe het verhaal van de school zo goed mogelijk vertaald kan worden naar het interieur. Door middel van Storytelling in the Building© heeft een team van ontwerpers een ontwerp neer gezet dat laat zien waar het Montessori College Twente voor staat.

Betekenis zichtbaar maken

Aansluitend heeft Jobra gekeken hoe het verhaal van de school zo goed mogelijk vertaald kan worden naar het interieur. Door middel van Storytelling in the Building© heeft een team van ontwerpers een ontwerp neer gezet dat laat zien waar het Montessori College Twente voor staat.

Betekenis zichtbaar maken

Aansluitend heeft Jobra gekeken hoe het verhaal van de school zo goed mogelijk vertaald kan worden naar het interieur. Door middel van Storytelling in the Building© heeft een team van ontwerpers een ontwerp neer gezet dat laat zien waar het Montessori College Twente voor staat.