Project omschrijving

Montessori College Twente

Het Montessori College Twente is een middelbare school waar zo’n dertienhonderd leerlingen voor de niveaus mavo, havo en vwo terecht kunnen.

Als Montessori-school onderscheidt het Montessori College Twente zich al van de andere middelbare scholen in Hengelo en omgeving. Echter, er is meer dat deze school bijzonder en goed maakt. Jobra heeft de betekenis van de school sterker neergezet en helpt deze middels verschillende campagnes en uitingen uit te dragen.

Montessori College Twente

Het Montessori College Twente is een middelbare school waar zo’n dertienhonderd leerlingen voor de niveaus mavo, havo en vwo terecht kunnen.

Als Montessori-school onderscheidt het Montessori College Twente zich al van de andere middelbare scholen in Hengelo en omgeving. Echter, er is meer dat deze school bijzonder en goed maakt. Jobra heeft de betekenis van de school sterker neergezet en helpt deze middels verschillende campagnes en uitingen uit te dragen.

Vraag

Jobra is gevraagd om de betekenis – het hart en de ziel van de organisatie – te vinden en van daaruit vernieuwing in gang te zetten. De eigen identiteit van de school is sterker neergezet middels een cultuur- & identiteitstraject met verschillende workshops waar teamleden, leerlingen en ouders aan hebben meegedaan. Vervolgens heeft Jobra verschillende uitingen en campagnes ontwikkeld om de nieuwe identiteit van Montessori College Twente uit te dragen.

Montessori College Twente

Het Montessori College Twente is een middelbare school waar zo’n dertienhonderd leerlingen voor de niveaus mavo, havo en vwo terecht kunnen.

Als Montessori-school onderscheidt het Montessori College Twente zich al van de andere middelbare scholen in Hengelo en omgeving. Echter, er is meer dat deze school bijzonder en goed maakt. Jobra heeft de betekenis van de school sterker neergezet en helpt deze middels verschillende campagnes en uitingen uit te dragen.

Vraag

Jobra is gevraagd om de betekenis – het hart en de ziel van de organisatie – te vinden en van daaruit vernieuwing in gang te zetten. De eigen identiteit van de school is sterker neergezet middels een cultuur- & identiteitstraject met verschillende workshops waar teamleden, leerlingen en ouders aan hebben meegedaan. Vervolgens heeft Jobra verschillende uitingen en campagnes ontwikkeld om de nieuwe identiteit van Montessori College Twente uit te dragen.

Vraagstelling

De betekenis – het hart en de ziel van de organisatie – vinden en van daaruit vernieuwing in gang te zetten. De eigen identiteit van de school is sterker neergezet middels een cultuur- & identiteitstraject met verschillende workshops waar teamleden, leerlingen en ouders aan hebben meegedaan. Vervolgens heeft Jobra verschillende uitingen en campagnes ontwikkeld om de nieuwe identiteit van Montessori College Twente uit te dragen.

Een sterk mensenmerk

v/h

Een sterk mensenmerk

v/h

Een sterk mensenmerk

v/h

Les voor het leven

Wij geven jongeren mee wat hen verder helpt in het leven

Les voor het leven

Wij geven jongeren mee wat hen verder helpt in het leven

Les voor het leven

Wij geven jongeren mee wat hen verder helpt in het leven

Cultuur- & identiteitstraject

In verschillende workshops zijn het team maar ook leerlingen en ouders aan de slag gegaan met het ontdekken, bepalen en uitdragen van de nieuwe identiteit.

In Wouldn’t it be great if…© sessies hebben teamleden input gegeven over hoe het nu gaat, wat er beter kan en wat de droom is m.b.t. verschillende thema’s zoals het Montessori-principe, verbinding met de omgeving en communicatie. Met deze input heeft Jobra een inspirerend document samengesteld in tekst en beeld met concrete aandachts- en verbeterpunten naar de toekomst.

In de workshop Reclame maken voor jezelf© werden leerlingen uitgedaagd om hun eigen reclameposter voor het Montessori College Twente te maken. Waarmee overtuig je huidige achtstegroepers om te kiezen voor het Montessori College Twente? Dat kunnen leerlingen zelf het beste zeggen; zij zijn de ervaringsdeskundigen. Een briefing aan de vormgevers van Jobra heeft geleid tot een serie posters die tijdens de open dag meteen ingezet zijn.

De kernwaarden van de school – ambitieus, betrokken, creatief, dynamisch en eigenwijs – vormen het fundament onder het Montessori College Twente en samen met de uitkomsten van de workshops Wouldn’t it be great if…© en Reclame maken voor jezelf© leidden ze tot de payoff (motto) van de school: ‘Les voor het leven’.

Cultuur- & identiteitstraject

In verschillende workshops zijn het team maar ook leerlingen en ouders aan de slag gegaan met het ontdekken, bepalen en uitdragen van de nieuwe identiteit.

In Wouldn’t it be great if…© sessies hebben teamleden input gegeven over hoe het nu gaat, wat er beter kan en wat de droom is m.b.t. verschillende thema’s zoals het Montessori-principe, verbinding met de omgeving en communicatie. Met deze input heeft Jobra een inspirerend document samengesteld in tekst en beeld met concrete aandachts- en verbeterpunten naar de toekomst.

In de workshop Reclame maken voor jezelf© werden leerlingen uitgedaagd om hun eigen reclameposter voor het Montessori College Twente te maken. Waarmee overtuig je huidige achtstegroepers om te kiezen voor het Montessori College Twente? Dat kunnen leerlingen zelf het beste zeggen; zij zijn de ervaringsdeskundigen. Een briefing aan de vormgevers van Jobra heeft geleid tot een serie posters die tijdens de open dag meteen ingezet zijn.

De kernwaarden van de school – ambitieus, betrokken, creatief, dynamisch en eigenwijs – vormen het fundament onder het Montessori College Twente en samen met de uitkomsten van de workshops Wouldn’t it be great if…© en Reclame maken voor jezelf© leidden ze tot de payoff (motto) van de school: ‘Les voor het leven’.

Cultuur- & identiteitstraject

In verschillende workshops zijn het team maar ook leerlingen en ouders aan de slag gegaan met het ontdekken, bepalen en uitdragen van de nieuwe identiteit.

In Wouldn’t it be great if…© sessies hebben teamleden input gegeven over hoe het nu gaat, wat er beter kan en wat de droom is m.b.t. verschillende thema’s zoals het Montessori-principe, verbinding met de omgeving en communicatie. Met deze input heeft Jobra een inspirerend document samengesteld in tekst en beeld met concrete aandachts- en verbeterpunten naar de toekomst.

In de workshop Reclame maken voor jezelf© werden leerlingen uitgedaagd om hun eigen reclameposter voor het Montessori College Twente te maken. Waarmee overtuig je huidige achtstegroepers om te kiezen voor het Montessori College Twente? Dat kunnen leerlingen zelf het beste zeggen; zij zijn de ervaringsdeskundigen. Een briefing aan de vormgevers van Jobra heeft geleid tot een serie posters die tijdens de open dag meteen ingezet zijn.

De kernwaarden van de school – ambitieus, betrokken, creatief, dynamisch en eigenwijs – vormen het fundament onder het Montessori College Twente en samen met de uitkomsten van de workshops Wouldn’t it be great if…© en Reclame maken voor jezelf© leidden ze tot de payoff (motto) van de school: ‘Les voor het leven’.

Vernieuwing van de positionering

Jobra is, in navolging van de uitkomsten van de verschillende workshops, aan de slag gegaan met de uitrol van de nieuwe positionering van het Montessori College Twente. Zo heeft het beeldmateriaal een update gehad middels een nieuwe huisstijl, welke zich jaarlijks uit in bij de identiteit passende fotografie, informatiebrochures en banners. Verder heeft ook de ‘promotiekleding’ een verandering ondergaan: hier is de nieuwe payoff “Les voor het leven” in verwerkt. Al deze producten zijn meteen in gebruik genomen tijdens de eerstvolgende open dagen.

Jobra begeleidt vanaf 2018 tot heden het Montessori College Twente in haar marketingcampagne waarvoor naast brochures en pitches ook filmproducties door ons werden ingezet. De kennismakingscampagne ‘Doeigroep8.nl’ wordt gericht op achtstegroepers en hun ouders. Doeigroep8.nl omvat eigenlijk alles wat het vertrek van de basisschool naar het vervolgonderwijs omvat.

Meer over Doeigroep8.nl vind je hier.

Vernieuwing van de positionering

Jobra is, in navolging van de uitkomsten van de verschillende workshops, aan de slag gegaan met de uitrol van de nieuwe positionering van het Montessori College Twente. Zo heeft het beeldmateriaal een update gehad middels een nieuwe huisstijl, welke zich jaarlijks uit in bij de identiteit passende fotografie, informatiebrochures en banners. Verder heeft ook de ‘promotiekleding’ een verandering ondergaan: hier is de nieuwe payoff “Les voor het leven” in verwerkt. Al deze producten zijn meteen in gebruik genomen tijdens de eerstvolgende open dagen.

Jobra begeleidt vanaf 2018 tot heden het Montessori College Twente in haar marketingcampagne waarvoor naast brochures en pitches ook filmproducties door ons werden ingezet. De kennismakingscampagne ‘Doeigroep8.nl’ wordt gericht op achtstegroepers en hun ouders. Doeigroep8.nl omvat eigenlijk alles wat het vertrek van de basisschool naar het vervolgonderwijs omvat.

Meer over Doeigroep8.nl vind je hier.

Vernieuwing van de positionering

Jobra is, in navolging van de uitkomsten van de verschillende workshops, aan de slag gegaan met de uitrol van de nieuwe positionering van het Montessori College Twente. Zo heeft het beeldmateriaal een update gehad middels een nieuwe huisstijl, welke zich jaarlijks uit in bij de identiteit passende fotografie, informatiebrochures en banners. Verder heeft ook de ‘promotiekleding’ een verandering ondergaan: hier is de nieuwe payoff “Les voor het leven” in verwerkt. Al deze producten zijn meteen in gebruik genomen tijdens de eerstvolgende open dagen.

Jobra begeleidt vanaf 2018 tot heden het Montessori College Twente in haar marketingcampagne waarvoor naast brochures en pitches ook filmproducties door ons werden ingezet. De kennismakingscampagne ‘Doeigroep8.nl’ wordt gericht op achtstegroepers en hun ouders. Doeigroep8.nl omvat eigenlijk alles wat het vertrek van de basisschool naar het vervolgonderwijs omvat.

Meer over Doeigroep8.nl vind je hier.

Filmproducties

2022 – 5 docu films van teamleden en leerlingen

2021 – 5 docu films van teamleden

Filmproducties

Filmproducties

2022 – 5 docu films van teamleden en leerlingen

2021 – 5 docu films van teamleden

2020 – 5 informatieve films

2020 – 5 informatieve films

2022 – 5 docu films van teamleden en leerlingen

2021 – 5 docu films van teamleden

2020 – 5 informatieve films

Betekenis zichtbaar maken

Aansluitend heeft Jobra gekeken hoe het verhaal van de school zo goed mogelijk vertaald kan worden naar het interieur. Door middel van Storytelling in the Building© heeft een team van ontwerpers een ontwerp neer gezet dat laat zien waar het Montessori College Twente voor staat.

Betekenis zichtbaar maken

Aansluitend heeft Jobra gekeken hoe het verhaal van de school zo goed mogelijk vertaald kan worden naar het interieur. Door middel van Storytelling in the Building© heeft een team van ontwerpers een ontwerp neer gezet dat laat zien waar het Montessori College Twente voor staat.

Betekenis zichtbaar maken

Aansluitend heeft Jobra gekeken hoe het verhaal van de school zo goed mogelijk vertaald kan worden naar het interieur. Door middel van Storytelling in the Building© heeft een team van ontwerpers een ontwerp neer gezet dat laat zien waar het Montessori College Twente voor staat.