Ons verhaal

Betekenis zichtbaar maken

Jobra wil samen met organisaties achterhalen wat hun betekenis is en dit zichtbaar maken. Wat maakt hen uniek? In een samenleving waar de druk toeneemt door de continu veranderende omstandigheden is het cruciaal om je te onderscheiden van andere organisaties. Wat is strategisch de volgende stap? Door dit te vertalen in huisstijl, interieur, communicatie en alles wat een organisatie ademt. Dat is waar Jobra voor staat.

Potentieel aanboren

Wij helpen organisaties om vitaler te worden en het potentieel dat in de organisatie aanwezig is te gebruiken. Daarvoor gaan we samen met de mensen in en rondom de organisatie aan het werk. Zelf doen; zelf ontdekken; zelf ontmoeten. Samen ontdekken we de echte betekenis van de organisatie en hoe je die beleeft. Als mensen en organisaties door samen te werken merken hoeveel ze voor elkaar kunnen doen en betekenen, groeit er iets moois. Begrip. Herkenning. Nieuwe ideeën. Andere invalshoeken. Mogelijkheden. Kansen.

Samen ontdekken

Waarom doen wij eigenlijk wat we doen? Tijdens onze jaren in het bedrijfsleven viel ons iets op: maar weinig mensen komen er echt tot hun recht. Er is namelijk nog zoveel potentieel waar niets mee gebeurt. Dat willen wij veranderen. Niet door te vertellen hoe het moet. Niet door met het zoveelste verander- of verbeterplan te komen. Maar door mensen in organisaties te helpen ontdekken dat ze echt veel meer kunnen. En hen vervolgens op weg te helpen om dat ook te gaan doen. Zo ervaren ze zelf wat de waarde is, ontdekken ze zelf welke richting bij hun organisatie past en ontmoeten ze andere organisaties die daarin ook een rol kunnen spelen.

Maatschappelijke impact

De mensen van Jobra hebben ruime ervaring in de commerciële wereld. Die zetten ze nu in voor organisaties met een grote betekenis voor de samenleving. Onderwijs, zorg, welzijn en (semi-)overheidsorganisaties. Jobra wil met haar projecten maatschappelijke impact hebben. Wij zien veel kansen om de wereld mooier te maken; door organisaties met elkaar te verbinden en te helpen met het realiseren van hun doelen hopen wij daaraan bij te dragen. Zo zijn wij bijvoorbeeld trots op een project waarbij wij scholen, welzijnsorganisatie en verzorgingstehuis met elkaar verbonden, waardoor buurtbetrokkenheid en verbinding in de wijk tot stand kwamen.

Ons verhaal

Betekenis zichtbaar maken

Jobra wil samen met organisaties achterhalen wat hun betekenis is en dit zichtbaar maken. Wat maakt hen uniek? In een samenleving waar de druk toeneemt door de continu veranderende omstandigheden is het cruciaal om je te onderscheiden van andere organisaties. Wat is strategisch de volgende stap? Door dit te vertalen in huisstijl, interieur, communicatie en alles wat een organisatie ademt. Dat is waar Jobra voor staat.

Potentieel aanboren

Wij helpen organisaties om vitaler te worden en het potentieel dat in de organisatie aanwezig is te gebruiken. Daarvoor gaan we samen met de mensen in en rondom de organisatie aan het werk. Zelf doen; zelf ontdekken; zelf ontmoeten. Samen ontdekken we de echte betekenis van de organisatie is en hoe je die beleeft. Als mensen en organisaties door samen te werken merken hoeveel ze voor elkaar kunnen doen en betekenen, groeit er iets moois. Begrip. Herkenning. Nieuwe ideeën. Andere invalshoeken. Mogelijkheden. Kansen.

Samen ontdekken

Waarom doen wij eigenlijk wat we doen? Tijdens onze jaren in het bedrijfsleven viel ons iets op: maar weinig mensen komen er echt tot hun recht. Er is namelijk nog zoveel potentieel waar niets mee gebeurt. Dat willen wij veranderen. Niet door te vertellen hoe het moet. Niet door met het zoveelste verander- of verbeterplan te komen. Maar door mensen in organisaties te helpen ontdekken dat ze echt veel meer kunnen. En hen vervolgens op weg te helpen om dat ook te gaan doen. Zo ervaren ze zelf wat de waarde is, ontdekken ze zelf welke richting bij hun organisatie past en ontmoeten ze andere organisaties die daarin ook een rol kunnen spelen.

Maatschappelijke impact

De mensen van Jobra hebben ruime ervaring in de commerciële wereld. Die zetten ze nu in voor organisaties met een grote betekenis voor de samenleving. Onderwijs, zorg, welzijn en (semi-) overheidsorganisaties. Jobra wil met haar projecten maatschappelijke impact hebben. Wij zien veel kansen om de wereld mooier te maken; door organisaties met elkaar te verbinden en te helpen met het realiseren van hun doelen hopen wij daaraan bij te dragen. Zo zijn wij bijvoorbeeld trots op een project waarbij wij scholen, welzijnsorganisatie en verzorgingstehuis met elkaar verbonden, waardoor buurtbetrokkenheid en verbinding in de wijk tot stand kwamen.

De krachten achter de organisatie

Achter elk goed bedrijf staat een krachtig team, graag stellen wij ons aan u voor:

John Overmeer

”In mijn leven heb ik kennis mogen maken met de kracht van “betekenis”. Ik was werkzaam als marketeer in het bedrijfsleven in New York en later bij bedrijven als Wehkamp en Nedap. Ik heb met succesvolle organisaties en personen mogen samenwerken. Succes is in de loop der jaren voor mij een relatief begrip geworden. Succes voor jezelf betekent eigenlijk “geluk”. Wanneer veel mensen gelukkig zijn heb je dus een succesvolle organisatie zou je kunnen stellen. Wanneer mensen bereid zijn om samen tot de kern te gaan, gezamenlijk te zien wat hun betekenis echt is kunnen ze hun potentieel inzetten en heel succesvol en dus gelukkig worden. Wanneer je werkt in of met maatschappelijke organisaties verander je daarmee de samenleving. Hierbij helpen, verbinden en inspireren is mijn persoonlijke drijfveer.”


Melle Dotinga

”Docent drama, een paar jaar acteur, daarna kort in de commercie bij de krant. Toen als copywriter en later creative director in de reclame. In die tijd ontwikkelde ik multinationals en grote (publieke) organisaties als corporate en werkgeversmerk: o.a. KLM, Belastingdienst, Rabobank en vele andere. Ik deed de Pragma Management Cycle en ben sinds 2000 zelfstandig. Creative director en (script/copy)writer: films, teksten, blog, boeken. Vooral: inspirator. Ik help mensen ontdekken wat hun betekenis is en die van de organisatie. Ik ben gangmaker in kernwaarden. Daarbij richt ik me op (jeugd/ouderen)zorg, onderwijs, welzijn, ngo’s en publieke organisaties. Het wordt tijd dat we de waarde van die organisaties herontdekken. Waar mensen met mensen werken wordt echt en serieus waarde toegevoegd. Dus die mensen moeten we veel meer waarderen. Daarom kies ik voor participerende werkvormen.


Marieke Tiessen

”Binnen Jobra zorg ik voor de grote lijnen. Alles dat door de creatieven en de visionairs wordt bedacht probeer ik in het geheel in te passen zodat het ook echt uitgevoerd kan worden. Een klankbord hierin zijn en zien dat mensen zich daardoor sterker voelen vind ik heel aantrekkelijk aan mijn werk.”


Hannelore Korsman

”Om mij heen zag ik vaak groepen mensen die vergeten werden en hierdoor kwalitatief een veel minder mooi leven hadden dan ze zouden kunnen hebben. Als ontwerper wil ik voor deze mensen, voornamelijk binnen de zorg en het onderwijs, de persoon zijn die hun problemen en/of wensen opmerkt en ze serieus neemt. Ik wil deze mensen creatieve oplossingen bieden en uiteindelijk een stukje gelukkiger laten leven.”


Ellen Swelheim

”Ik ontwerp vanuit de liefde die ik voor het ontwerpvak heb. Dit zie je terug in mijn ontwerpen. Ik streef ernaar om visuele uitingen te maken die sprekend zijn. Beelden die net wat meer zeggen als je goed kijkt. Beelden die aansluiten op uw doelgroep en een passende emotie oproepen. Bij Jobra ben ik verantwoordelijk voor de grafische vormgeving”

De krachten achter de organisatie

Achter elk goed bedrijf staat een krachtig team, graag stellen wij ons aan u voor:

John Overmeer

”In mijn leven heb ik kennis mogen maken met de kracht van “betekenis”. Ik was werkzaam als marketeer in het bedrijfsleven in New York en later bij bedrijven als Wehkamp en Nedap. Ik heb met succesvolle organisaties en personen mogen samenwerken. Succes is in de loop der jaren voor mij een relatief begrip geworden. Succes voor jezelf betekent eigenlijk “geluk”. Wanneer veel mensen gelukkig zijn heb je dus een succesvolle organisatie zou je kunnen stellen. Wanneer mensen bereid zijn om samen tot de kern te gaan, gezamenlijk te zien wat hun betekenis echt is kunnen ze hun potentieel inzetten en heel succesvol en dus gelukkig worden. Wanneer je werkt in of met maatschappelijke organisaties verander je daarmee de samenleving. Hierbij helpen, verbinden en inspireren is mijn persoonlijke drijfveer.”


Melle Dotinga

”Docent drama, een paar jaar acteur, daarna kort in de commercie bij de krant. Toen als copywriter en later creative director in de reclame. In die tijd ontwikkelde ik multinationals en grote (publieke) organisaties als corporate en werkgeversmerk: o.a. KLM, Belastingdienst, Rabobank en vele andere. Ik deed de Pragma Management Cycle en ben sinds 2000 zelfstandig. Creative director en (script/copy)writer: films, teksten, blog, boeken. Vooral: inspirator. Ik help mensen ontdekken wat hun betekenis is en die van de organisatie. Ik ben gangmaker in kernwaarden. Daarbij richt ik me op (jeugd/ouderen)zorg, onderwijs, welzijn, ngo’s en publieke organisaties. Het wordt tijd dat we de waarde van die organisaties herontdekken. Waar mensen met mensen werken wordt echt en serieus waarde toegevoegd. Dus die mensen moeten we veel meer waarderen. Daarom kies ik voor participerende werkvormen.


Marieke Tiessen

”Binnen Jobra zorg ik voor de grote lijnen. Alles dat door de creatieven en de visionairs wordt bedacht probeer ik in het geheel in te passen zodat het ook echt uitgevoerd kan worden. Een klankbord hierin zijn en zien dat mensen zich daardoor sterker voelen vind ik heel aantrekkelijk aan mijn werk.”


Hannelore Korsman

”Om mij heen zag ik vaak groepen mensen die vergeten werden en hierdoor kwalitatief een veel minder mooi leven hadden dan ze zouden kunnen hebben. Als ontwerper wil ik voor deze mensen, voornamelijk binnen de zorg en het onderwijs, de persoon zijn die hun problemen en/of wensen opmerkt en ze serieus neemt. Ik wil deze mensen creatieve oplossingen bieden en uiteindelijk een stukje gelukkiger laten leven.”


Ellen Swelheim

”Ik ontwerp vanuit de liefde die ik voor het ontwerpvak heb. Dit zie je terug in mijn ontwerpen. Ik streef ernaar om visuele uitingen te maken die sprekend zijn. Beelden die net wat meer zeggen als je goed kijkt. Beelden die aansluiten op uw doelgroep en een passende emotie oproepen. Bij Jobra ben ik verantwoordelijk voor de grafische vormgeving”

De krachten achter de organisatie

Achter elk goed bedrijf staat een krachtig team, graag stellen wij ons voor:

John Overmeer

”In mijn leven heb ik kennis mogen maken met de kracht van “betekenis”. Ik was werkzaam als marketeer in het bedrijfsleven in New York en later bij bedrijven als Wehkamp en Nedap. Ik heb met succesvolle organisaties en personen mogen samenwerken. Succes is in de loop der jaren voor mij een relatief begrip geworden. Succes voor jezelf betekent eigenlijk “geluk”. Wanneer veel mensen gelukkig zijn heb je dus een succesvolle organisatie zou je kunnen stellen. Wanneer mensen bereid zijn om samen tot de kern te gaan, gezamenlijk te zien wat hun betekenis echt is kunnen ze hun potentieel inzetten en heel succesvol en dus gelukkig worden. Wanneer je werkt in of met maatschappelijke organisaties verander je daarmee de samenleving. Hierbij helpen, verbinden en inspireren is mijn persoonlijke drijfveer.”


Melle Dotinga

”Docent drama, een paar jaar acteur, daarna kort in de commercie bij de krant. Toen als copywriter en later creative director in de reclame. In die tijd ontwikkelde ik multinationals en grote (publieke) organisaties als corporate en werkgeversmerk: o.a. KLM, Belastingdienst, Rabobank en vele andere. Ik deed de Pragma Management Cycle en ben sinds 2000 zelfstandig. Creative director en (script/copy)writer: films, teksten, blog, boeken. Vooral: inspirator. Ik help mensen ontdekken wat hun betekenis is en die van de organisatie. Ik ben gangmaker in kernwaarden. Daarbij richt ik me op (jeugd/ouderen)zorg, onderwijs, welzijn, ngo’s en publieke organisaties. Het wordt tijd dat we de waarde van die organisaties herontdekken. Waar mensen met mensen werken wordt echt en serieus waarde toegevoegd. Dus die mensen moeten we veel meer waarderen. Daarom kies ik voor participerende werkvormen.


Marieke Tiessen

”Binnen Jobra zorg ik voor de grote lijnen. Alles dat door de creatieven en de visionairs wordt bedacht probeer ik in het geheel in te passen zodat het ook echt uitgevoerd kan worden. Een klankbord hierin zijn en zien dat mensen zich daardoor sterker voelen vind ik heel aantrekkelijk aan mijn werk.”


Hannelore Korsman

”Om mij heen zag ik vaak groepen mensen die vergeten werden en hierdoor kwalitatief een veel minder mooi leven hadden dan ze zouden kunnen hebben. Als ontwerper wil ik voor deze mensen, voornamelijk binnen de zorg en het onderwijs, de persoon zijn die hun problemen en/of wensen opmerkt en ze serieus neemt. Ik wil deze mensen creatieve oplossingen bieden en uiteindelijk een stukje gelukkiger laten leven.”


Ellen Swelheim

”Ik ontwerp vanuit de liefde die ik voor het ontwerpvak heb. Dit zie je terug in mijn ontwerpen. Ik streef ernaar om visuele uitingen te maken die sprekend zijn. Beelden die net wat meer zeggen als je goed kijkt. Beelden die aansluiten op uw doelgroep en een passende emotie oproepen. Bij Jobra ben ik verantwoordelijk voor de grafische vormgeving”